Általános Szerződési Feltételek

A jelen Általános Szerződési Feltételek („ÁSZF”) Merkó Rita Gabriella e.v. („Szolgáltató”) által a bobeli.hu weboldalon keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél („Ügyfél”) valamint a Szolgáltató jogait és kötelezettségeit szabályozza.

Jelen ÁSZF vonatkozik valamennyi jogügyletre, amely a bobeli.hu weboldalon keresztül történik („webáruház”).

Ügyfél a webáruház böngészésével és használatával kijelenti, hogy elolvasta és elfogadta jelen ÁSZF-ben rögzített feltételeket, azok minden pontjával egyetért.

Ügyfél tudomásul veszi, hogy egyet nem értés esetén a webáruházat nem használhatja.

Szolgáltató adatai

Cégnév: Merkó Rita Gabriella e.v.

Székhely: 1141 Budapest, Szugló u. 192.

Adószám: 57970394-2-42

Szerződés nyelve: magyar

Elérhetőség: info@bobeli.hu

Telefon: 06 20 3276295

Általános tudnivalók

Jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott valamennyi olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a bobeli.hu weboldalon található elektronikus áruházon („webáruház”) keresztül történik, továbbá minden olyan kereskedelmi jogügyletre, amely a webáruházon keresztül történő vásárlás során meghatározott Ügyfelek és a Szolgáltató között jön létre.

A webáruházban történő vásárlás a webáruházon keresztül leadott megrendeléssel lehetséges a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon, amely alapján az Ügyfélnek fizetési kötelezettség keletkezik a Szolgáltató felé.

A megrendelés leadását követően a megrendelés nem módosítható.

Felek között a termék megvásárlásával magyar nyelven létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, amelyet a Szolgáltató a szerződés teljesítésétől számított 6 évig őriz.

A szerződés nyelve: magyar

A megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

A Webáruház fő profilja a kreatív alkotó dobozok értékesítése, Szolgáltató a termékkör minden külön előzetes értékesítés nélküli változtatásának a jogát fenntartja.

A terméknél a webáruházban megjelenített képek illusztrációk.

A webáruházban feltüntetett termékek a Webáruházon keresztül rendelhetők meg.

A webáruházban a termék mellett feltüntetett vételárár bruttó ár, az általános forgalmi adó összegét tartalmazza, azonban nem tartalmazza a termék kiszállításának a költségét. A termék kiszállításának a költségével és feltételeivel kapcsolatban kérjük tanulmányozza át jelen ÁSZF-ben foglaltakat.

Szolgáltató a webáruházban megrendelhető termékek árainak megváltoztatásának a jogát fenntartja, azzal, hogy az árváltoztatás a webáruházban történő közzététellel egyidejűleg lép hatályba. Az árváltoztatás a már megrendelt termék árát nem módosítja.

Abban az esetben, ha Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás vételár kerül a honlapon feltüntetésre, amely a termék közismert, általánosan elfogadott, megbecsült árától jelentősen eltérő (pl. 0 Ft., 1 Ft), Szolgáltató nem köteles a termék hibás áron történő kiszállítására, hanem köteles felajánlani a termék helyes árát tartalmazó kiszállítás lehetőségét, amelynek ismeretében Ügyfél elállhat a vásárlási szándékától.

Szolgáltató az Ügyfelet a mindenkori árukészletének erejéig köteles kiszolgálni.

A megrendelés folyamata

A megrendelést a Szolgáltató csak a webáruházon keresztül fogadja el, ha az Ügyfél az adatlapon valamennyi kötelezően kitöltendő maradéktalanul mezőt kitölti. Amennyiben Ügyfél az adatlapon valamely mezőt hibásan vagy hiányosan tölti ki, az a weboldalon hibaüzenetként megjelenik.

Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen vagy pontatlanul megadott megrendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, vagy egyéb problémáért felelősséggel nem tartozik.

A megrendelés feladására a webáruházba történő regisztrációt követően történt bejelentkezés, majd a kosár használatával van lehetőség.

A termékek lényeges tulajdonságainak, jellemzőinek és vételárára vonatkozó részletes információ a termékre történő kattintással megjelenő információs oldalon szerepel.

Amennyiben a vásárlást megelőzően a termékkel kapcsolatban kérdése merülne fel, Szolgáltató telefonon, vagy e-mailen készséggel áll az Ügyfél rendelkezésére.

Az információs oldalon van lehetőség a termék kiválasztása során a megadni megvásárolni kívánt termék darabszámát, ezen adatok megadását követően a „hozzáadás a kosárhoz” gombra történő kattintással kerül az Ügyfél kosarába a termék.

A Szolgáltató az által forgalmazott termék esetében – ahol ezt jogszabályok előírják – a használati utasítást a termékhez mellékeli. Amennyiben ez nem történik meg, Ügyfél kötelessége a termék használatának megkezdését megelőzően értesítenie a Szolgáltatót a használati utasítás rendelkezésére bocsátása érdekében.

A kosár tartalmának módosítására a webáruházban a jobb felső sarokban található kosár ikonra történő kattintással van lehetőség, a termék darabszáma mellett található kuka ikonra történő kattintással a termék a kosárból törölhető. A „tovább vásárolok” gombra történő kattintással a vásárlás tovább folytatható a webáruházban.

Amennyiben az Ügyfél a kosárba helyezte valamennyi terméket, amelyet meg szeretne vásárolni, a kosár ikonra történő kattintással tekintheti meg a megrendelés leadása előtt a kosár teljes tartalmát. A megrendelés leadása gombra történő kattintással megjelenő összegző oldalon utoljára ellenőrizheti a megrendelés adatait, kiválaszthatja az átvétel, szállítás, illetve a fizetés módját, továbbá megjegyzést fűzhet a megrendeléshez. A megrendelés leadására a megrendelés összegző oldalon a „rendelés feladása” gombra történő kattintással kerül sor.

A megrendelések feldolgozása (nem a beérkezési sorrendben) munkanapokon történik, reggel 10:00 órától délután 15:00 óráig történik.

Szolgáltató ajánlati kötöttsége, visszaigazolás

Az Ügyfél által a 1.30. pontban írtak szerint elküldött megrendelését Szolgáltató késedelem nélkül, automatikus üzenettel legkésőbb 48 órán belül visszaigazolja, amely visszaigazoló e-mail tartalmazza az Ügyfél által a megrendelés során megadott adatokat, a megrendelés azonosítóját, a megrendelés dátumát, a megrendelt termékek mennyiségét, vételárát és a fizetendő végösszeget. Az érvényes szerződés ezzel a visszaigazolással jön létre az Ügyfél és a Szolgáltató között. Ügyfél a visszaigazoló e-mailben a megrendelés számának megadásával érdeklődhet a megrendelése állapotáról a fentiekben megadott telefonszámon, vagy e-mail címen, egyebekben Szolgáltató a megrendelés kézbesítésre történt átadásáról elektronikus értesítést küld az Ügyfél által regisztrált e-mail címre.

Ügyfél mentesül az ajánlati kötöttségtől, amennyiben a visszaigazoló e-mailt 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól.

Amennyiben Ügyfél hibát vesz észre a Szolgáltató által küldött visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, akkor azt 1 munkanapon belül jeleznie kell a Szolgáltató felé.

Szolgáltató tájékoztatja Ügyfelet, hogy a megrendelés elektronikusan megkötött szerződésnek minősül, amelyre a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak az irányadók. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) számú kormányrendelet hatálya alá tartozik.

Szállítási és fizetési feltételek

A webáruházban megrendelt termékeket Szolgáltató az Ügyfélnek a megrendelés visszaigazolásában szereplő helyszínen és módon teljesíti.

Az Ügyfél által megrendelt termékek a Szolgáltató által az az Ügyfél által megadott szállítási címre a Foxpost posta- és futárszolgálat útján vehetők át Foxpost automata kézbesítő rendszerbe, vagy kiszállítással. A kiszállítás a futárszolgálat foxpost.hu weboldalán található feltételek szerint történik.

A megrendelt termékek vételárát az Ügyfél a megrendelés leadásakor bankkártyával vagy PayPal szolgáltatással fizetheti ki Szolgáltató részére. A fizetési feltételek a pénzügyi szolgáltatást végző szervezetek feltételei szerint történik.

A Foxpost útján történő kiszállítás és utánvét esetén az Ügyfél által fizetendő szállítási és szállítási díjak számítása valamennyi esetben a termék kiszállítását végző szolgáltató által alkalmazott hivatalos árszabás alkalmazásával történik. A szállítási díjat a megrendelt termékek értéke és a csomag súlya határozza meg.

Át nem vett vagy visszaküldött csomagok esetében a sikertelen kiszállítás és az újbóli kiszállítás díja is Ügyfelet terheli, ez esetben a termékek újra kiszállítása kizárólag abban az esetben történik, amennyiben a megrendelt termékek újbóli kiszállítását Ügyfél a Szolgáltató részére is megfizeti.

Amennyiben Ügyfél részéről egy napon több megrendelés is érkezik, a szállítás díjának számítása szempontjából a megrendelések külön kerülnek figyelembevételre.

A Foxpost útján történő kiszállítás esetén a megrendelés kiszállításra történő átadásának időpontja a megrendelés visszaigazolását követő 5 munkanap.

Elállási jog (45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet alapján

A jelen pontban foglaltak kizárólag a Fogyasztóként eljáró Ügyfélre vonatkoznak.

Fogyasztónak azon Ügyfél minősül, aki a szakmája, foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy, aki ekként terméket vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint a termékkel kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat, hírlevél címzettje.

Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén a termék átvételének napjától számított 14 (tizennégy) napon belül az adásvételi szerződéstől indokolás nélkül elállni.

Fogyasztó az adásvételi szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja között is gyakorolhatja elállási jogát.

Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog, amennyiben a perforált vagy leragasztott csomagolású terméket megbontotta vagy a terméket nem rendeltetés-szerűen használta. A nem rendeltetésszerű használatból eredő károk Fogyasztót terhelik.

Az elállási jog gyakorlásának menete

Amennyiben Fogyasztó elállásijogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát – az 1.51. pontban foglalt határidőn belül – írásban köteles eljuttatni a Szolgáltató részére postai levélküldeményként vagy elektronikus levélként. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejára előtt igazolható módon elküldi elállási nyilatkozatát Szolgáltató részére. Fogyasztó postai levélküldeményben történő elállás esetén levelét ajánlott vagy tértivevényes küldeményként adja postára.

Fogyasztó részére az elállás gyakorlásához szükséges nyilatkozat minta – bobeli.hu/jogi/elallas/.

Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a jelen ÁSZF-ben foglalt rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

Szolgáltató valamennyi esetben (akár postai, akár elektronikus úton érkezett hozzá Fogyasztó elállási nyilatkozata) haladéktalanul visszaigazolja Fogyasztó részére elállási nyilatkozatának Szolgáltatóhoz történő megérkezését.

Elállási jogának gyakorlása esetén fogyasztó haladéktalanul, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 (tizennégy) napon belül köteles a megrendelt terméket Szolgáltató részére visszaküldeni. Szolgáltató kizárólag eredeti, sértetlen csomagolású terméket köteles visszavenni. A határidő megtartottnak minősül, ha a Fogyasztó a 14 napos határidő lejártát megelőzően igazolhatóan postára adja vagy személyesen Szolgáltató részére visszaadja.

A termék Szolgáltató részére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli, Szolgáltató utánvéttel visszaküldött csomagot nem vesz át. A termék visszaküldésének költségén kívül Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli az elállási jog gyakorlásával kapcsolatosan.

Fogyasztó elállási jogának gyakorlása esetén Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti Fogyasztónak a termék vételárát. Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg a terméket Fogyasztótól nem kapta vissza, vagy Fogyasztó a termék Szolgáltató részére történő visszaküldését Szolgáltató felé hitelt érdemlően nem igazolta.

Szolgáltató a visszatérítés során az eredeti jogügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz.

Kellékszavatosság

Az Ügyfél a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:163 (2) bekezdése (két év) és a 151/2003 (IX.22.) kormányrendelet hatálya alá tartozó termékek esetén e kormányrendelet rendelkezései alkalmazandók. Ennek alapján a kötelező jótállás időtartama 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év, 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év, 250 000 forint eladási ár felett három év. Az e pontban foglalt határidők jogvesztők. A határidő a termék Fogyasztó részére történő átadása napjával kezdődik. Szolgáltató azokért a termékhibákért felelős, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek.

Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

Az Ügyfél – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ügyfél által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést az Ügyfél nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére az Ügyfél is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Az Ügyfél a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

Az Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.

Az Ügyfél közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha az Ügyfél igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a az Ügyfél részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka az Ügyfélnek felróható okból keletkezett, nem köteles az Ügyfél által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már az Ügyfél köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Ha az Ügyfél a szavatossági igényét a terméktől – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

Termékszavatosság

A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Ügyfél – választása szerint – az 1.55. pontban meghatározott kellékszavatossági jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét az Ügyfél a gyártóval szemben érvényesítheti.

Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell bizonyítania.

Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét az Ügyfél a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Az Ügyfél a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

Az Ügyfél termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.

A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.

A gyártó, forgalmazó, kizárólag akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy a terméket nem üzleti tevékenysége korében gyártotta, hozta forgalomba; a hiba a tudomány és a technika mai állása szerint a termék forgalomba hozatalának időpontjában nem volt felismerhető; vagy a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felelősségi nyilatkozat

A Weboldalon található információk jóhiszeműen kerültek felhelyezésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.

Az Ügyfél a Weboldalt kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

Szolgáltató kizár minden felelősséget a Weboldal használói által tanúsított magatartásért. Az Ügyfél teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.

Amennyiben az Ügyfél a Weboldalon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni Szolgáltatónak. Amennyiben Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

Szerzői jogok

A Webáruház szerzői jogvédelem alatt áll. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Weboldalon, valamint a Weboldalon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Weboldal felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).

A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.

A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Weboldal használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot az Ügyfélnek a Weboldal felületén szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Weboldal rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.

Panaszkezelés

Az Ügyfél a termékkel vagy a szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait a fenti elérhetőségeken terjeszthet elő. Az Ügyfél által a Szolgáltató közvetlen elérhetőségein előterjesztett panaszokat Szolgáltató munkanapokon reggel 9:00 és délután 16:00 óra között fogadja.

A hatályos jogszabályok értelmében a szóbeli panaszt a Szolgáltató azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben a panasz jellege ezt megengedi. Ha az Ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben azt az Ügyfélnek átadja, telefonon közölt szóbeli panasz esetén azt az Ügyfélnek legkésőbb az írásbeli panaszról szóló részben meghatározott érdemi válasszal egyidejűleg megküldi, és a továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozóan rendelkezések szerint jár el.

A telefonon közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató kötelezően egy egyedi azonosítószámmal látja el, ami a panasz visszakereshetőségét segíti. Ezt a számot a Szolgáltató az Ügyféllel köteles közölni.

A Szolgáltató az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a válasz az Ügyfélhez eljusson. Ha a panaszt a Szolgáltató elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a Szolgáltató köteles öt évig megőrizni.

Jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval történő tárgyalások során békés úton nem rendeződik, Ügyfél az alábbi jogérvényesítési lehetőségeket veheti igénybe:

Az Ügyfél jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz, amelynek során a panaszának elbírálását követően a hatóság dönt fogyasztóvédelmi eljárás megindításáról.

Az Ügyfél jogosult a lakóhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő Békéltető testülethez fordulni szolgáltatóval fennálló fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése érdekében. Szolgáltatónak a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettsége van.

Az Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó igényét bírósági úton érvényesíteni polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései alapján.

Szolgáltató Informatikai Partnere

Macroweb Internet Consulting Kft.

Cím: 1213 Budapest, Páfrányos út 15.

E-mail cím: info@macroweb.hu

Telefonszám: +36 70 387 1700

Egyéb rendelkezések

Szolgáltató fenntartja magának a jogot jelen ÁSZF-ben foglalt rendelkezések egyoldalú módosítására.

Szolgáltató jelen ÁSZF módosításáról Ügyfelet a módosítások hatályba lépését megelőzően a weboldalon történő közzététellel értesíti.

Az ÁSZF módosításainak hatályba lépést követő első belépéskor Ügyfélnek a módosult ÁSZF-et kifejezetten kell fogadnia webáruház ismételt használatához.

Vonatkozó jogszabályok

A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.);

Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Ektv.);

A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (Fgytv.);

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet;

A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény (Fttv.)

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet

A termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló 4/2009. (I. 30.) NFGM–SZMM együttes rendelet.

A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló 524/2013/EU rendelet

A jogszabályok elérhetőek a www.njt.hu oldalon.

Jelen ÁSZF hatályba lépésének napja: 2022. március 31.

Kérjük, olvassa el alaposan Általános Szerződési Feltételeinket, hiszen rendelése leadásával elfogadja a jelen dokumentumban leírtakat!

Amennyiben webshopunk használatával, a vásárlás folyamatával, termékeinkkel vagy az Általános Szerződési Feltételekkel kapcsolatos kérdése van, az alábbi elérhetőségeken keresztül veheti fel velünk a kapcsolatot:

Az Eladó adatai:

  • Cégnév:
  • Székhely:
  • Postacím:
  • Adószám:
  • Bankszámlaszám:
  • Cégjegyzékszám:
  • Nyilvántartásba vevő hatóság neve:
  • Képviselő neve:
  • Weboldal cím:
  • E-mail cím:
  • Mobilszám:

Tárhelyszolgáltató adatai:

  • Cégnév:
  • Székhely:
  • Weboldal:

Fogalmak:

Felek: Eladó és Fogyasztó/Vállalkozás együttesen

Fogyasztó: gazdasági tevékenysége, illetve szakmája körén kívül eljáró nagykorú, 18. életévét betöltött természetes személy

Fogyasztói Szerződés: szerződés, melynek egyik alanya Fogyasztónak minősül

Jótállás: a Fogyasztói Szerződés esetében a Polgári Törvénykönyv szerint

  • jogszabályi kötelezettségen túlmutató, illetve önként, a szerződés megfelelő teljesítéséért vállalt jótállás
  • kötelező jótállás, mely jogszabályon alapul

Szerződés: Eladó és Fogyasztó/Vállalkozás között a webshop és e-mail felhasználásával történő adásvételi szerződés megkötése

Távollévők között kötött szerződés: a szerződés tárgyát képező termék megvásárlására vagy szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés, amely a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül, távollévők közti kommunikációs eszköz alkalmazásával, távértékesítési rendszer keretein belül kerül megkötésre

Távollévők közti kommunikációs eszköz: a felek távollétében szerződési nyilatkozat megtételére alkalmas eszköz, pl. internetes hozzáférést biztosító eszköz, nyomtatvány, katalógus, telefon

Termék: webshopunk árukészletében lévő, eladásra szánt, birtokba vehető, Szerződés tárgyát képező, forgalomképes ingóság

Vállalkozás: gazdasági tevékenysége, illetve szakmája körében eljáró személy

Webshop: webshopunk, melyen keresztül a szerződéskötés megvalósul

Vonatkozó jogszabályok:

  • évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
  • évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
  • évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
  • 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
  • évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
  • évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
  • 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
  • 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
  • Az Európai Parlament és Tanács (EU) 2016/679. rendelete (2016.04.27.) a természetes személyek személyes adatainak kezeléséről és védelméről, továbbá ezen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet, azaz az általános adatvédelmi rendelet hatályon kívül helyezéséről
  • Az Európai Parlament és Tanács (EU) 2018/302. rendelete (2018.02.28.) a belső piacon belül a Fogyasztó állampolgársága, lakó/letelepedési helye alapján való indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394. rendelete, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról

ÁSZF hatálya és elfogadása:

A vonatkozó jogszabályok mellett a megkötésre kerülő szerződés tartalmát az Általános Szerződési Feltételek is szabályozzák. Ennek keretein belül összefoglaljuk a Fogyasztót és az Eladót megillető jogokat, kötelezettségeket, a szerződéskötés feltételeit, a fizetési, illetve szállítási feltételeket, a határidőket, a felelősséggel kapcsolatos szabályokat, továbbá az elállási jog gyakorlásának feltételeit.

Ön rendelése leadásával elfogadja cégünk Általános Szerződési Feltételeit, mely a megkötésre kerülő szerződéshez tartozik.

Szerződés nyelve és formája:

A szerződés nyelve magyar.

A szerződés a megrendelés leadásával jön létre a jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával.

Árak:

Az árak forintban értendők. Áraink bruttó árak, melyek az ÁFÁ-t tartalmazzák. Fenntartjuk az árváltoztatás jogát.

Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek:

A Fogyasztó a terméket, illetőleg tevékenységünket illető kifogásait a következő elérhetőségeinken keresztül juttathatja el hozzánk:

  • Postai cím:
  • E-mail cím:
  • Telefonszám:

A Fogyasztó elsősorban írásban, egyes esetekben szóban is közölheti panaszát. A panasz vonatkozhat az Eladó részéről eljáró személy viselkedésére, munkájára, esetleg mulasztására, mely a termék forgalmazásával, értékesítésével közvetlen kapcsolatban áll.

A szóbeli panaszt cégünk haladéktalanul kivizsgálja és a lehetőségeknek megfelelően megoldja. Amennyiben a Fogyasztó nem ért egyet a panasz kezelésével vagy a panasz haladéktalan kivizsgálása nem lehetséges, a panaszról és azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet veszünk fel, melynek másolati példányát eljuttatjuk a Fogyasztó részére. Az írásbeli panaszt cégünk a beérkezéstől számított 30 napon belül írásban megválaszolja.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek az alábbiakat kell tartalmaznia:

  • Panasz eljuttatásának helyét, módját, idejét
  • Fogyasztó nevét, lakcímét, elérhetőségét
  • Fogyasztói panasz részletes leírását, továbbá a dokumentumok, iratok, bizonyítékok jegyzékét
  • Az Eladó nyilatkozatát a Fogyasztói panaszt érintő álláspontjáról, ha annak haladéktalan kivizsgálása megoldható
  • Jegyzőkönyv felvételének helyét és idejét
  • A panasz egyedi azonosítószámát

Az Eladó a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 5 évig megőrzi, ellenőrző hatóság kérésére bemutatja.

Az Eladó a Fogyasztót írásban tájékoztatja, amennyiben a panaszt elutasítja, hogy panaszával mely hatóság vagy Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti. Tartalmazza a tájékoztatás az illetékes hatóság és a Fogyasztó lakóhelye/tartózkodási helye szerinti Békéltető Testület székhelyét, levelezési címét, elérhetőségeit (weboldal, e-mail, telefonszám), valamint az Eladó Fogyasztói jogvita rendezése céljából történő Békéltető Testületi eljárás igénybevételével kapcsolatos álláspontját.

Abban az esetben, ha az Eladó és a Fogyasztó közti jogvita tárgyalások útján sem rendeződik, további jogérvényesítési lehetőségekkel élhet a Fogyasztó:

Fogyasztóvédelmi Hatósági eljárás:

A Fogyasztói jogok megsértése esetén a Fogyasztó jogosult panaszt tenni a lakóhelye szerint illetékes Fogyasztóvédelmi Hatóságnál. A hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról a panasz elbírálását követően. Az elsőfokú hatósági feladatokat a járási hivatalok látják el. Elérhetőségük: http://jarasinfo.gov.hu/

Bírósági eljárás:

A Fogyasztó polgári eljárás keretein belül jogosult a jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

Békéltető Testületi eljárás:

Jogosult a lakóhelye/tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez fordulni, ha Fogyasztói panaszát elutasítjuk. Az eljárás megindításának feltétele, hogy a Fogyasztó az Eladóval közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.

A Békéltető Testületi eljárásban az Eladót együttműködési kötelezettség terheli. Ez alapján az Eladó köteles a Békéltető Testület felhívására válasziratot megküldeni, valamint a Békéltető Testület előtti meghallgatáson megjelenni és egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani.

Ha az Eladó székhelye/telephelye a területileg illetékes Békéltető Testületet működtető kamara szerinti megyén kívül található, az Eladó együttműködési kötelezettsége a fogyasztói igény megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

Amennyiben az Eladó a fenti együttműködési kötelezettségének nem tesz eleget, a Fogyasztóvédelmi Hatóság hatáskörébe kerül az ügy, mely szerint a cégek jogsértő magatartásakor kötelező bírságkiszabás van érvényben, ettől eltekinteni nem lehet.

A Fogyasztó kérelmezheti a Békéltető Testületi eljárás megindítását. A kérelmet írásban (levél, fax, távirat útján, illetve a Békéltető Testület weboldalán, elektronikus formában), a Békéltető Testület elnökéhez szükséges eljuttatni.

A kérelemnek tartalmaznia kell:

  • A Fogyasztó nevét, lakóhelyét/tartózkodási helyét, elérhetőségét
  • A fogyasztói jogvitával érintett cég nevét, székhelyét/telephelyét
  • A Fogyasztó álláspontját és az azzal kapcsolatos bizonyítékokat, tényeket
  • A Fogyasztó nyilatkozatát, hogy megkísérelte a vitás ügy rendezését közvetlenül az érintett vállalkozással
  • A Fogyasztó nyilatkozatát, hogy más Békéltető Testületi eljárást nem kezdeményezett az ügyben, nem indított közvetítői eljárást, keresetlevelet nem adott be, fizetési meghagyás kibocsátására irányuló kérelmet nem terjesztett elő
  • A Testület döntésére irányuló indítványt
  • A Fogyasztó aláírását
  • Amennyiben a Fogyasztó az illetékes Békéltető Testület helyett más testületi illetékességet kérelmezett, annak megjelölését

Mindenképpen csatolni szükséges a kérelemhez azon okiratot vagy annak másolatát, mely tartalmára bizonyítékként hivatkozik a Fogyasztó.

Amennyiben meghatalmazott jár el a panasz ügyében, a kérelemhez mellékelni szükséges a Fogyasztó által kiadott meghatalmazást.

További információ a Békéltető Testületekről: http://www.bekeltetes.hu

A területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Baranya Megyei Békéltető Testület

7625 Pécs, Majorosy Imre u. 36.

(72) 507-154

bekelteto@pbkik.hu

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület

6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

(76) 501-525, (76) 501-500

bkmkik@mail.datanet.hu

Békés Megyei Békéltető Testület

5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

(66) 324-976, 446-354, 451-775

bmkik@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület

3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

(46) 501-091, 501-870

kalna.zsuzsa@bokik.hu

Budapesti Békéltető Testület

1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

(1) 488-2131

(1) 488-2186

bekelteto.testulet@bkik.hu

Csongrád Megyei Békéltető Testület

6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

(62) 486-987

E-mail cím: info@csmkik.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület

8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.

(22) 510-310

fmkik@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület

9021 Győr, Szent István út 10/a.

(96) 520-217

bekelteto@gymskik.hu 

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

4025 Debrecen, Petőfi tér 10.

(52) 500-749

info@hbkik.hu

Heves Megyei Békéltető Testület

3300 Eger, Faiskola út 15.

(36) 416-660/105

hkik@hkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

5000 Szolnok, Verseghy park 8.

(56) 510-610

kamara@jnszmkik.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület

2800 Tatabánya, Fő tér 36.

(34) 513-010

kemkik@kemkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület

3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a

(32) 520-860

nkik@nkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület

1055 Budapest Kossuth tér 6-8.

(1)-474-7921

Somogy Megyei Békéltető Testület

7400 Kaposvár, Anna utca 6.

(82) 501-000

skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

(42) 311-544, (42) 420-180

endrediemese@invest.hu 

Tolna Megyei Békéltető Testület

7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.

(74) 411-661

kamara@tmkik.hu

Vas Megyei Békéltető Testület

9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

(94) 312-356

vmkik@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület

8200 Veszprém, Budapest u. 3.

(88) 429-008

vkik@veszpremikamara.hu

Zala Megyei Békéltető Testület

8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.

(92) 550-514

zmkik@zmkik.hu

Online vitarendezési platform:

Az Európai Bizottság által létrehozott weboldalon, Fogyasztói regisztrációt követően, az oldalon található kérelem kitöltésével a Fogyasztó rendezheti az online vásárlással kapcsolatos jogvitáit bírósági eljárás indítása nélkül. Ez is egy módja a távolsági korlátok nélküli Fogyasztói jogérvényesítésnek.

Ön panaszt tehet az online vásárolt termékkel/szolgáltatással kapcsolatban.

Önnek és az Ön által bepanaszolt cégnek lehetősége van ezen az online vitarendezési platformon együtt kiválasztani, hogy mely vitarendezési testületet bízzák meg a panasz kezelésével.

Az online vitarendezési platform a következő weboldalon érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

Szerzői jogok:

Jelen weboldal tartalma szerzői műnek minősül a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1. § (1) bekezdése értelmében, szerzői jogi védelem alatt áll minden egyes része. Tilos a weboldalunkon található képek, szövegek engedély nélküli használata, továbbá a weboldalunkat módosító, kártékony alkalmazások használata, ugyanezen törvény 16. § (1) bekezdése szerint. Felhívjuk figyelmét, hogy weboldalunkról, valamint adatbázisunkból történő anyagok, képek, videók, szövegek átvételére kizárólag a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén van lehetőség, forrásmegjelölés feltüntetése mellett.

Részleges érvénytelenség és magatartási kódex:

Abban az esetben, ha az Általános Szerződési Feltételek egy pontja jogilag hiányos/hatálytalan lenne, arra a részre a vonatkozó jogszabályok rendelkezései az irányadóak. A szerződés többi része továbbra is érvényes.

Adatbeviteli hibák javítása és felelősség az adatok valóságáért:

A megrendelés folyamata során, a rendelés megerősítése előtt adott a lehetőség a megadott adatok módosítására, javítására. Az Ön által megadott adatok pontosságáért felelősséget nem vállalunk. Ezen adatok alapján állítjuk ki a számlát és a szállítási címként megjelölt címre kézbesítjük a terméke(ke)t. Rendelése leadásával Ön tudomásul veszi, hogy az Eladó jogosult az Ön által hibásan megadott adatokból eredő károkat, költségeket Önre hárítani. A hibás adatbevitel miatt meghiúsult teljesítésért felelősséget nem vállalunk.

Abban az esetben, ha a visszaigazoló e-mailben veszi észre, hogy hibás adatot adott meg, kérjük, haladéktalanul, 24 órán belül jelezze felénk.

Rendelés feldolgozása és a szerződés megkötése:

Webshopunkon keresztül bármikor leadhatja rendelését. Rendeléséről automatikus visszaigazolást kap, mely rendelése beérkezését jelenti, azonban ez a visszaigazolás nem minősül az Ön által tett ajánlat elfogadásának. Ha rendelésétől számítva 24 órán belül nem kap automatikus visszaigazolást e-mailben, kérjük, jelezze felénk, hiszen előfordulhat technikai probléma, elképzelhető, hogy emiatt nem érkezett meg rendszerünkbe rendelése.

Egy második e-mailben igazoljuk vissza az Ön ajánlatát, ekkor jön létre a szerződés.

Fizetési módok:

Banki átutalás:

A fizetés történhet banki átutalással. A megrendelés feldolgozását követően kollégánk elküldi Önnek az átutaláshoz szükséges adatokat. Miután utalása beérkezett, átadjuk csomagját a futárszolgálatnak kiszállítás céljából.

Utánvét:

A fizetés történhet készpénzben közvetlenül a csomag átvételekor, melyet a csomag kézbesítését végző futárnak szükséges átadni. Ebben az esetben megrendelés után átadjuk a futárszolgálat részére a küldeményt, amit az Ön által megadott címre kiszállítanak.

Átvételi módok:

MPL futárszolgálat:

Házhozszállítás esetén érvényes szállítási díjak. Szállítási idő: feladástól számított 1-2 munkanap.

MPL Csomagautomata:

Az MPL Csomagautomata gyors átvételt tesz lehetővé. Az sms-ben kapott kód és telefonszáma megadásával jut hozzá rendeléséhez, amit bármikor átvehet.

További információ: https://www.posta.hu/csomagautomata

MOL és Coop Posta Pont:

A csomag max. tömege 20 kg lehet. Ha túllépi a 20 kg-t, nem tudjuk ezen szállítási módot biztosítani!

FoxPost:

A FoxPost egyszerű, kényelmes csomagátvételt tesz lehetővé országszerte több mint 100 csomagautomatával.

További információ: http://www.foxpost.hu/csomagatvetel-hogyan/

Teljesítési határidő:

A teljesítési határidő a megrendelés visszaigazolásától számítva 2-6 munkanap. Az ezen határidőtől való eltérést e-mailben jelezzük.

Jogfenntartás és kikötés:

Ha Ön korábban rendelt tőlünk terméket, de azt kiszállításkor nem vette át (kivéve azon esetet, melyben elállási jogával élt), illetve a csomag „Nem kereste” jelzéssel visszajött hozzánk, csak abban az esetben vállaljuk a megrendelés teljesítését, amennyiben a vételárat és szállítási költséget előre kifizeti.

Fogyasztói tájékoztató a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján:

Tájékoztatás a Fogyasztót megillető elállási jogról:

Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja alapján kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása, üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, ennek értelmében jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállás jogával!

A Fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § alapján indokolás nélküli elállási jog illet meg. A Fogyasztó gyakorolhatja elállási jogát a termék adásvételére irányuló szerződés esetén a termék átvételének napjától számított 14 napos határidőn belül.

A Fogyasztó elállási jogát gyakorolhatja a szerződés megkötésének és a termék átvételének napja közti időszakban is.

Amennyiben a szerződés megkötésére a Fogyasztó tett ajánlatot, megilleti őt a szerződés megkötése előtt az ajánlat visszavonásának joga, mely megszünteti a szerződés megkötésére irányuló ajánlati kötöttséget.

Elállási nyilatkozat, Fogyasztó elállási és felmondási joga:

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát a Fogyasztó az erre vonatkozó nyilatkozata útján gyakorolhatja.

Fogyasztói elállási nyilatkozat érvényessége:

Határidőben érvényesítettnek tekintjük az elállási jogot, amennyiben a Fogyasztó nyilatkozatát határidőn (14 napon) belül elküldi részünkre.

A Eladó a Fogyasztó elállási nyilatkozatának beérkezése után elektronikusan visszaigazolja a Fogyasztó számára az elállási jog gyakorlásának tényét, illetve tudomásul vételét.

Cégünk kötelezettsége a Fogyasztó elállása esetén:

Az Eladó visszatérítési kötelezettsége:

Ha a Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. § alapján eláll a szerződéstől, az Eladó az elállásról történő tudomásszerzéstől számított 14 napon belül visszatéríti a Fogyasztó által megfizetett teljes összeget.

Cégünk visszatérítési kötelezettségének módja:

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. § alapján történő elállás/felmondás esetén az Eladó a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyezően téríti vissza. A Fogyasztó jóváhagyása esetén az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, azonban a Fogyasztót ebből adódó többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan megadott bankszámlaszám vagy postacím miatti késedelmes teljesítés folytán az Eladót nem terheli felelősség.

Többletköltségek:

Ha a Fogyasztó a szokásos, kevésbé költséges szállítási módtól eltérő szállítási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltséget. Ilyenkor visszatérítési kötelezettség a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn.

Visszatartási jog:

Cégünk visszatarthatja a Fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a Fogyasztó vissza nem küldte a terméket vagy egyértelműen nem igazolta, hogy visszaküldte. Utánvéttel, illetve portósan feladott csomagokat nem fogadunk el.

Fogyasztó kötelezettségei elállása/felmondása esetén:

Termék visszaszolgáltatása:

Ha a Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. § alapján eláll a szerződéstől, a terméket haladéktalanul, legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül köteles visszaküldeni vagy a termék átvételére jogosult személynek átadni.

Termék visszaszolgáltatásával kapcsolatos költségek viselése:

A termék visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. A terméket az Eladó címére szükséges visszaküldeni. Ha a Fogyasztó a szerződést a teljesítés megkezdése után mondja fel, a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat köteles az Eladó részére megfizetni. A Fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Utánvéttel, illetve portósan feladott csomagokat nem fogadunk el.

Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért:

A Fogyasztó felel a termék jellegének, tulajdonságának, működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért.

Az Eladó a vételár teljes összegét csak a hibátlan és hiánytalan, eredeti csomagolásában visszaküldött termék esetén köteles visszatéríteni.

Elállási jog a következő esetekben nem gyakorolható:

Felhívjuk figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:

  1. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
  2. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  3. olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
  4. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  5. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  6. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
  7. olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
  8. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
  9. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
  10. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
  11. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
  12. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát.

Kellékszavatosság:

Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás:

A Fogyasztói tájékoztató ezen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával készült.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Kérheti a termék javítását vagy cseréjét, kivéve, ha az Ön által választott lehetőség teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára aránytalan többletköltséggel járna.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Az Ön kötelessége a hibát annak felfedezését követően haladéktalanul, legkésőbb 2 hónapon belül jelezni. A szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait nem érvényesítheti.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított 6 hónapon belül kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást cégünk nyújtotta. A teljesítéstől számított 6 hónap leteltét követően viszont Önnek kell bizonyítani, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság:

Milyen esetben élhet Ön termékszavatossági jogával?

A termék hibája esetén választása szerint Ön kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényét érvényesítheti.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék hibás, ha a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek nem felel meg vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Ön termékszavatossági igényét a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét csakis az ingó dolog gyártójával/forgalmazójával szemben gyakorolhatja. Önnek kell bizonyítania a termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén.

Milyen esetben mentesül a gyártó/forgalmazó termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó/forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • A hiba a tudomány és technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető
  • A termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered
  • A terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba

A gyártónak/forgalmazónak a mentesüléshez elegendő 1 okot bizonyítania.

Kérjük, vegye figyelembe, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre/kijavított részre vonatkozóan érvényesítheti kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben.

Jótállás:

Milyen esetben élhet Ön jótállási jogával?

Hibás teljesítés fennállása esetén a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján az Eladó jótállásra köteles.

Jogszabály írja elő a jótállás biztosítását a tartós fogyasztási cikkek, mint a műszaki cikkek, gépek, szerszámok esetén, melyek vételára meghaladja a 10.000 Ft-ot.

Milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg Önt a jótállás alapján?

A tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet meghatározza a kötelező jótállás eseteit. Az ezen kívül eső termékek esetén Cégünk nem vállal jótállást. Jótállási igényt a jótállási határidőn belül lehet érvényesíteni. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására megfelelő határidőn belül nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban kijelölt határidő elteltétől számított 3 hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már lejárt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat szükséges alkalmazni. A jótállás időtartama 1 év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk Fogyasztó részére történő átadása vagy az üzembe helyezés (amennyiben azt az Eladó végzi), napjával kezdődik. Az egy éven túli jótállással kapcsolatos ügyekben kérjük, forduljon a gyártóhoz!

Három munkanapon belüli csereigény:

Webáruházunkban történt vásárlás esetén megilleti Önt a 3 munkanapon belüli termékcsere joga. 3 munkanapon belüli csereigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá tartozó tartós fogyasztási cikkek esetén érvényesíthet, mely szerint, ha 3 munkanapon belül érvényesíti csereigényét, az Eladónak úgy kell értelmeznie, hogy a termék eladáskor már hibás volt és minden további nélkül a terméket ki kell cserélnie.

Mikor mentesül az Eladó jótállási kötelezettsége alól?

Az Eladó jótállási kötelezettsége alól kizárólag akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Kérjük, vegye figyelembe, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, párhuzamosan nem érvényesíthet.

Budapest, 2022.12.22.